REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1
Postanowienia ogólne; strony transakcji; przedmiot transakcji
1. Sklep internetowy, działający pod adresem www.redcarpetsklep.pl (zwany dalej: Sklep internetowy RED
CARPET), jest prowadzony przez Sławomira Olanin prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą
Przedsiębiorstwo Handlowo- Usługowe „SŁAW-POL” Sławomir Olanin, adres wykonywania działalności
ul. gen. Władysława Andersa 115, 58-305 Wałbrzych, na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP:8860013851, REGON: 890004922.
2. Dane teleadresowe przedsiębiorcy, umożliwiające Kupującemu kontakt ze Sprzedawcą:
1) adres pocztowy: ul.gen. Władysława Andersa 115, 58-305 Wałbrzych;
2) numer telefonu i/lub faksu: tel.: +48 607353537
3) adres poczty elektronicznej: sklep.redcarpet@wp.pl
3. Do skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie internetowym RED CARPET niezbędne jest urządzenie
umożliwiające przeglądanie stron internetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające
poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych.
4. Ceny wszystkich widocznych na stronach Sklepu internetowego RED CARPET towarów są ceną brutto
(zawierającą podatek VAT) oraz są wyrażone w złotych polskich.
5. Ceny widniejące na stronie internetowej sklepu RED CARPET, jak również opisy towarów stanowią
jedynie informację handlową, a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Charakter wiążący –
na potrzeby zawarcia konkretnej umowy – zyskują one dopiero z chwilą potwierdzenia przyjęcia
zamówienia do realizacji przez Sprzedającego.
6. Cena podana przy każdym towarze jest obowiązująca do czasu wyczerpania zapasów magazynowych.
7. Ceny podane przy każdym towarze nie obejmują kosztów transportu.
8. Sprzedający zastrzega sobie prawo zmiany cen towarów prezentowanych na stronie sklepu
internetowego RED CARPET, zamieszczania informacji o nowych towarach, przeprowadzenia
i odwołania akcji promocyjnych na stronach Sklepu, bądź wprowadzenia w nich zmian.
9. Sprzedający oświadcza, że sprzedawane za pośrednictwem Sklepu internetowego RED CARPET towary
posiadają wszelkie wymagane przez polskie prawo atesty.
10. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby towary prezentowane na stronie sklepu internetowego RED
CARPET pokrywały się z bieżącymi stanami magazynowymi Sprzedającego. W przypadku
niedostępności całości lub części towaru objętego zamówieniem, Sprzedający niezwłocznie zawiadomi
o tym Kupującego. W przypadku niemożności spełnienia świadczenia przez Sprzedającego z powodu
niedostępności towaru, Sprzedający niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni
od zawarcia umowy (zgodnie z § 2 ust. 3 niniejszego Regulaminu), zawiadomi o tym Kupującego i zwróci
Kupującemu całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
11.W przypadku sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży, na które przeznaczona jest ograniczona liczba
towaru, zawieranie zamówień lub ich realizacja następować będzie według kolejności wpływania
potwierdzonych zamówień na te towary, aż do wyczerpania zapasów objętych tą formą sprzedaży.
W przypadku, o którym mowa w ustępie niniejszym, Sprzedający zastrzega sobie możliwość ustalenia
innej kolejności zawierania transakcji lub ich realizacji, jak też Sprzedający zastrzega sobie prawo
wprowadzenia innych szczególnych warunków odnoszących się do zawarcia lub realizacji transakcji.
O odstępstwach w stosunku do zasady powszechności, o których mowa w zdaniu drugim niniejszego
ustępu, Sprzedający informuje na stronie Sklepu.
12.Do złożenia zamówienia w sklepie internetowym RED CARPET konieczna jest pełna akceptacja
niniejszego Regulaminu.
13.Rozmowy telefoniczne oraz korespondencja elektroniczna i papierowa prowadzone w związku
działalnością Sklepu internetowego RED CARPET mogą być nagrywane i archiwizowane. Ujawnienie
jakichkolwiek szczegółów wynikających z tych rozmów lub korespondencji jest niedopuszczalne, chyba
że za wyraźną zgodą nadawcy i adresata albo gdy jest to konieczne ze względu na dochodzone przez
prowadzającego Sklep internetowy roszczenie, w szczególności wobec adresata lub nadawcy, lub gdy
jest to niezbędne ze względu na przepis prawa i na żądanie uprawnionego do tego organu państwa.
§ 2
Transakcja
1. Zamówienia w sklepie internetowym RED CARPET można dokonywać poprzez wypełnienie
odpowiednich formularzy na stronach sklepu.
2. Podczas dokonywania zamówienia Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych danych
osobowych: imienia i nazwiska, dokładnego adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz telefonu
komórkowego.
3. Po komunikacie elektronicznym o otrzymaniu zamówienia, przyjęcie zamówienia do realizacji zostanie
potwierdzone przez Sprzedającego drogą telefoniczną lub elektroniczną. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia
zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.
4. Sprzedający potwierdzi Kupującemu zawarcie umowy na odległość na trwałym nośniku w rozsądnym
czasie po jej zawarciu, pocztą elektroniczną lub SMSem najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy. Potwierdzenie obejmuje informacje,
o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r.
poz. 683).
5. Informacje zawarte w potwierdzeniu, o którym mowa w § 2 ust. 4 Regulaminu stanowią integralną część
umowy zawieranej na odległość albo poza lokalem przedsiębiorstwa i mogą zostać zmienione jedynie
za wyraźnym porozumieniem stron.
6. Procedura realizacji zamówienia rozpoczyna się bez zbędnej zwłoki po zawarciu umowy.
§ 3
Płatność
1. W sklepie RED CARPET istnieje możliwość płatności jedynie za pomocą przelewu na konto bankowe
Sprzedającego. Przelewu środków można dokonać za pomocą systemu PayNow (pay-by-link, Blik oraz karty płatnicze), przelewu tradycyjnego lub przelewu internetowego. Korzystając z tej formy płatności
Kupujący nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Realizacja zamówienia rozpoczyna się natychmiast
po zawarciu umowy i uznaniu konta RED CARPET w serwisie PayNow.
2. Za moment dokonania płatności uważa się moment wpływu środków na konto bankowe Sprzedającego
bądź na konto Sklepu RED CARPET w serwisie PayNow.
3. Kupujący jest zobowiązany zapłacić cenę końcową, będącą sumą ceny zakupu towarów powiększoną
o koszty transportu.
§ 4
Dostawa
1. Zamówione towary są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jeżeli miałoby
nastąpić odstępstwo od tej zasady, będzie ono wyraźnie zaznaczone na stronie Sklepu.
2. Czas wysyłki towarów jest oznaczony na stronach Sklepu internetowych RED CARPET i wynosi
48 godzin. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby dostawa towaru nastąpiła w czasie podanym
w karcie produktu w sklepie internetowym. W przypadku niemożliwości dostawy towaru w wyżej
wymienionym czasie, Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany przez Operatora sklepu
internetowego RED CARPET. Maksymalny czas potwierdzenia dostawy wynosi 48 godzin następujących
po sobie dni roboczych.
3. Dostawa towaru realizowana jest ubezpieczoną przesyłką we współpracy z wybraną przez
Sprzedającego firmą kurierską. Sprzedający zastrzega sobie możliwość zmiany firmy kurierskiej, także
po zawarciu umowy z Kupującym.
4. W momencie przekazania towaru firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany o tym fakcie poprzez
wysłanie wiadomości SMS na numer podany w zamówieniu. Kupujący ma możliwość
śledzenia stanu swojego zamówienia poprzez stronę internetową „Moje konto” będącą integralną częścią
sklepu internetowego RED CARPET, oraz poprzez link znajdujący się w e-mailu potwierdzającym
zamówienie.
5. Kupujący może również odebrać zamówiony towar osobiście w siedzibie firmy RED CARPET.
W przypadku odbioru osobistego kupujący nie ponosi kosztów dowozu towaru.
6. Kupujący ma obowiązek ocenienia stanu towaru i jego zgodności z zamówieniem w momencie dostawy
przez Kuriera i w jego obecności. W przypadku uszkodzenia towaru należy w obecności Kuriera
sporządzić protokół reklamacyjny (druk tego protokołu zobowiązany jest posiadać kurier), zawierający
opis uszkodzenia. Reklamowany towar, należy wraz z fakturą sprzedaży zwrócić Kurierowi. Jeżeli paczka
zawiera więcej niż jeden towar, należy zwrócić je wszystkie. Koszt transportu ponosi Sprzedający. Kiedy
towar znajdzie się ponownie w magazynie Sklepu internetowego RED CARPET i zasadność reklamacji
zostanie potwierdzona, po wymienianie towaru na nowy zostanie on wysłany do Kupującego na koszt
Sprzedającego.
7. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru w czasie późniejszym należy postępować zgodnie
z procedurą reklamacyjną opisaną w § 6 niniejszego regulaminu pt. „Reklamacje i zwroty”.
8. Koszt dostawy towaru przez kuriera jest uzależniony od objętości towarów i widoczny jest przy każdym
z towarów. Koszt dostawy jest wiążący w momencie składania zamówienia.
9. W momencie przyjęcia towaru Kupujący zobowiązany jest potwierdzić jego odbiór. Od tej pory towar staje
się własnością Kupującego.
§ 5
Odstąpienie od umowy
1. Zgodnie z ustawą z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683). Kupujący
będący konsumentem, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo
odstąpić od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru bez podania
przyczyny.
2. W przypadku skorzystania z prawa, o którym mowa w ustępie poprzedzającym, Kupujący zobowiązany
jest poinformować o tym Sprzedającego, składając oświadczenie o odstąpieniu na formularzu
udostępnionym mu przez Sprzedawcę, które może zostać wysłane pocztą na adres: ul.gen. Władysława
Andersa 115, 58-305 Wałbrzych; może to także zrobić drogą elektroniczną na adres sklep.redcarpet@wp.pl
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone po terminie, o którym mowa w ustępie pierwszym
niniejszego paragrafu nie wywołuje skutków prawnych. Artykuł 61 KC stosuje się wprost.
3. Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy (załącznik Nr 2 do niniejszego Regulaminu) oraz
informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy (załącznik Nr 1 do niniejszego
Regulaminu) są przekazywane Kupującemu w formie papierowej (w dokumentacji dołączonej
do przesyłki) oraz w formie elektronicznej (w załączniku do korespondencji elektronicznej potwierdzającej
przyjęcie zamówienia do realizacji).
4. Zwracany w związku z odstąpieniem od umowy towar musi być kompletny, nie może nosić śladów
użytkowania wykraczających poza zwykły zarząd rzeczą. Do zwracanego towaru należy dołączyć
oryginał dokumentu sprzedaży, oraz wypełniony i podpisany formularz zwrotu towaru.
5. Koszt zwrotu towaru, za wyjątkiem sytuacji, o której mowa w art. 33 i art. 34 ust. 2 ustawy z 30.5.2014 r. –
o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683), ponosi Sprzedawca. Kupujący ma obowiązek
należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie (bezpośredni
koszt zwrotu rzeczy – zgodnie z art. 34 ust. 2 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U.
z 2017 r. poz. 683).
6. Kupujący zobowiązany jest do dokonania zwrotu rzeczy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie
14 dni od daty, w której odstąpił od umowy. Sprzedający może zastrzec, iż w przypadku odstąpienia
od umowy, rzecz podlegająca zwrotowi zostanie odebrana przez niego lub osobę przez niego
upoważnioną.
7. Jeżeli dostarczony towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły
zarząd rzeczą, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki, lub do obniżenia
zwracanej kwoty o równowartość towaru uszkodzonego.
8. W przypadku odstąpienia od umowy wszystkie dokonane przez Kupującego płatności, w tym koszty
dostarczenia, zostaną przekazane na rachunek bankowy Kupującego niezwłocznie, nie później jednak
niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia Kupującego o odstąpieniu
od umowy.
9. Sprzedawca oświadcza, iż zwrot płatności, o którym mowa w § 5 ust. 9 Regulaminu zostanie
zrealizowany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący. Sprzedawca
w porozumieniu ze Kupującym, może ustalić inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się
z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów.
10.Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem od Kupującego.
11.Sprzedawca oświadcza, że świadczone przez niego towary i usługi nie zostały ujęte w art. 38 ustawy
z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683).
12.Zawierając umowę Kupujący potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu, w tym
potwierdza, iż został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni
od daty wydania mu towaru.
§ 6
Reklamacje i zwroty
1. Jeżeli po przejściu własności towaru na Kupującego stwierdzi on, że towar posiada wady fizyczne lub
prawne, Kupujący może:
1) jeżeli jest konsumentem (w rozumieniu art. 221 § 1 KC) – złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu
rękojmi za wady,
2) jeżeli nie jest konsumentem – złożyć Sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi za wady.
2. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku
skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie listownie
lub poprzez e-mail oraz porozumieć się telefonicznie ze Sklepem w tej sprawie.
W zgłoszeniu należy określić wadę, jaką zdaniem Kupującego towar posiada, oraz jeżeli jest to możliwe –
udokumentować rzeczoną wadę. Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje
się do zgłoszenia.
3. Transport reklamowanych towarów z tytułu rękojmi odbywa się na koszt Sprzedawcy za pośrednictwem
wybranej przez niego firmy kurierskiej, chyba że Sprzedawca poinformował, iż towar zostanie odebrany
przez niego lub osobę przez niego upoważnioną. Sprzedawca nie przyjmuje przesyłek odsyłanych
za pobraniem.
4. Reklamacje związane z usługą on-line (np. nieprawidłowo naliczone koszty dostawy lub nieprawidłowe
towary znajdujące się w koszyku) można składać podczas telefonicznego potwierdzenia zamówienia
przez Sprzedawcę.
5. Kupujący odbierając przesyłkę jest zobowiązany pokwitować jej odbiór w obecności kuriera
z jednoczesną adnotacją, że przesyłka została dostarczona w stanie nieuszkodzonym albo że przesyłka
nosi ślady uszkodzenia z jednoczesnym opisem tych uszkodzeń.
6. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne rzeczy sprzedanej jedynie
w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru Kupującemu (o którym
mowa w § 6 ust. 1 pkt 1–2 Regulaminu), zgodnie z art. 568 § 1–5 KC Kupujący, o którym mowa w § 6
ust. 1 pkt 2 Regulaminu traci uprawnienia określone w art. 568 § 1–5 KC, jeżeli niezwłocznie
po stwierdzeniu wady nie zawiadomi Sprzedającego o tym fakcie (art. 563 § 1–2 i art. 564 KC).
7. Produkty przygotowywane pod indywidualne życzenie Klienta i nie podlegają zwrotowi. Ewentualne zwroty będą uwzględniane ze względu na wady fabryczne bądź uszkodzenia po wcześniejszym kontakcie.